Besvikelsen på svenska folket är enorm.

Hejsan, förlåt för att jag inte skrivit på mer än två månader men jag har väl antagligen haft fullt upp med annat ;) hihi..

I den här bloggen vill jag skriva om hur man uppfattar och respekterar människor.
Jag tycker att alla är lika värda och om människor gör dumma saker så finns det en anledning till det. Varför ska man dömma människor p.g.a att dom gör fel. Jag gör också fel precis som du. Men det går alltid att fixa! Är det nån som snor en tröja och råkar vara blatte (Ursäkta uttrycket) eller svensk eller Amerikan eller vad som helst, då tycker jag att den första tanken borde vara: Vad är fel ? Har han/hon inte pengar till kläder ? I stället för att vid såna tillfällen skratta, kasta elaka blickar och skrika elaka saker. Snor människor som lever i Sverige kläder för att slippa gå naken är det nåt som är fel, då har vi misslyckats med något. Om vi då sen inte hjälper dessa människor så är vi dumma egoister, tycker ni att det är rätt att tänka och säga såhär: Bara jag har det bra själv så skiter jag i hur andra mår och vilken miljö dom lever i. Jag riktar det här inlägget som kritik främst till de människor som slänger skit på dem som redan ligger ner och ber efter hjälp! Det är inte tufft att skrika Jävla blatte, idiot eller fitta till människor. Och för de som tror det så borde ni få en riktig tankeställare. Tänk dig att du inte hade nåt. Att du för var dag som går inte visste om det fanns mat på bordet eller om du som invandrare till sverige inte skulle veta för var dag som gick om du skulle få åka tillbaka till ditt hemland. Visst, nu finns det säkert dom som tänker: Jaa, men det är väl klart att invandrare vill åka hem. Men svaret är faktiskt att så är inte alltid fallet, de flesta invandrare som kommer till sverige har krig i sina hemländer och många gånger har detta krig tagit livet av nästan hela dennes familj. Och vi kan inte ens säga hej eller hur mår du! Många skulle aldrig kunna tänka sig att vara en hjälpande hand! Det är fan skamligt. Jaa, jag är inte felfri som sagt. Men jag är inte den som kastar elaka blickar eller hemska ord på folk. Jag försöker i alla fall hjälpa till och finnas som stöd för de som ligger ner men det gör även att jag får "konstiga" blickar på mig. Vi måste förändra, det här är ite ett sverige jag vill ha! Och det är därför jag gick med i SSU, så alla som undrar och kastar skit på mig över att jag är nån "politisk fjolla" nu vet ni! 

/Johanna Meiding.  

Kommentarer
Postat av: Susanne Gärtner

Jag är så imponerad över dig och ditt sätt att argumentera! Jag är stolt och glad över att du är en av de underbaste personer som finns på denna jord och jag har verkligen fått chansen att lära känna dig! Å du är verkligen ingen politisk fåne tvärtom du vågar ta ställning och våga debattera och diskutera. Jag är imponerad över dig Johanna! Jätte bra skrivet i bloggen! puss å kram från ombudsmannen

2007-09-24 @ 11:19:46
URL: http://susanne25.blogg.se
Postat av: Johanna

Tack, tack Susanne! :$

2007-09-24 @ 18:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0