Vemdalen <3

I morse kl. 06.42 tingelingade min underbara (hmpff) väckarklocka.. En yrvaken och rent utav "ruffsig" Johanna möter sin mamma i halen med en himla fart och vips så var hon borta. Jag sätter mig vid köksbordet och börjar sedan agtt tänka på varför jag klivit upp så tidigt och då slår det mig! Skolan ska till Vemdalen idag! Jag slänger i mig frukosten, ännu inte i mina sinnesfulla bruk men det fungerar rätt så bra. Sen kommer jag plötsligt på en sak till :O Vad ska jag ha på mig?! (tragiskt, jag vet  ;D) Men eftersom att dagen kommer innehålla slalomåkning så blir det, såklart, ett linne, underställ och täckkläder! ;D (Otippat va?!  ;P)
Kl. 08.14 står en tutande Janne på gården och Veronika kommer förskräckt inspringande och säger att det är brottom till Vemdalsbussen, den går klockan 9.05 säger jag men då kommer det fram att hon ska handla godis, en skvallerblaska och dricka.
Kl. 09.03 är vi äntligen vid bussen (pust, vi hann). Jag kollar mig förskräckt omkring och till min förvåning är varken Birgitta eller Lars närvarande(otur...hehe..)!
Efter 2 minuters väntan anländer dubbeldäckarn och vi stiger på efter viss brottning i bussdörren, alla vill ju sitta där dom vill, vilket alla inte får..
Jag däremot pustar ut när jag ser två lediga platser där jag och Veronika sedan tillbringade 2 timmar med att lyssna på shake that ass for me och turly madly deeply. Vi hörde även juvlig sång av "herren" (hmpf) framför och såg moonande, men det var oturligt nog inte lika beundrat.
Nu såg vi det, Vemdalsskalet! :D
Efter vissa omständigheter med skidor och annat åker jag uppför ankarliften och börjar med en grön backe! xD Efter den bravaden så tar vi knappliften högst upp på det södra/norra? berget.. Där hittade Veronika en otroligt rolig (hmpf) backe.. Den skulle vara blå men den var slingrig och smal, vilket inte var speciellt eftertraktat av mig eftersom det här var fjärde gången i mitt liv som jag åkte slalom. 
Efter lite små (hehe) problem när vi kom ut i den röda backen så åkte vi sexstolsliften längst upp på det andra berget! :D Där hittade jag en backe precis anpassad för mig (överlycklig)!  
Min otroligt braiga backe tar sitt slut och vi tar fyrstolsliften och åker sedan på lunch nerför det blåa blåbäret  ;D
Vid lunchen ser jag Mikaelsson som inte verkar ha något problem alls att stå i centrum :P
Efter lunchen tar vi samma sväng igen men den här gången stannar vi för en, en timme lång sol/vilo pause i min favvobacke! :D När vi sedan kollar på klockan får vi panik över att den är 16.00.. VI har nämligen minst 20 minuters åktid till "omklädningsrummet" och bussen ska vara packad och vi ombytta 16.30 ;O
Vi hinner med bussen (pust) och jag får åter igen höra och se på alla dampanfall (ursäkta uttrycket) herren framför oss har.
Jag försöker iaf sova lite, vilket inte går särskilt bra med tanke på allt oväsen (och där lät jag som en tant på 85 år). 
Äntligen så är jag iaf hemma efter att ha liftat med mamma från Ljungaverks forum där jag hoppade av bussen. N u ska jag duscha och försöka ladda min mobil genom datorn då den dog efter halva dagen på fjället ( mycket olämpligt) och sen ska jag antagligen försöka sova och inte tänka så mycket. Vilket jag annars är mästare på! :@ 

Jag respekterar dig precis som du är,  och att jag kan ha lite svårt att tänka innan jag pratar är defenitivt mitt eget problem ;D haha..

Kommentera gärna! 

MVH Johanna Meiding.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0